کلمات کلیدی دم بلند عباراتی هستند که حجم جستجو و سطح رقابت نسبتاً پایینی دارند. همچنین، اصطلاحات دم بلند نسبت به سایر انواع کلیدواژه از نظر طول (3+ کلمه) طولانی تر هستند.
کلمات کلیدی دم بلند
حتی اگر تعداد کمی از افراد برای جستجوهای دم طولانی منفرد جستجو کنند، وقتی آنها را با هم اضافه می کنید، دم های بلند در واقع بخش بزرگی از تمام جستجوهای Google را تشکیل می دهند.
کلمات کلیدی دم بلند اکثر جستجوها را تشکیل می دهند
(و این به ویژه اکنون که افراد بیشتری از جستجوی صوتی استفاده می کنند صادق است )
در واقع، Ahrefs گزارش می دهد که 92٪ از کل کلمات کلیدی 10 یا کمتر جستجو در ماه دریافت می کنند.
توزیع ماهانه حجم جستجوی 1.9 میلیارد جستجو
به عبارت دیگر، 92 درصد از کل کلمات کلیدی که افراد در موتورهای جستجو تایپ می کنند، دم بلند هستند.
چرا کلمات کلیدی Long Tail برای سئو مهم هستند؟
دو دلیل اصلی وجود دارد که ممکن است بخواهید روی کلمات کلیدی دم بلند تمرکز کنید:
دلیل شماره 1: کلمات کلیدی دم بلند چندان رقابتی نیستند
وقتی صحبت از سئو به میان میآید، دمهای بلند نسبت به «شرایط سر» کوتاهتر بسیار کمتر رقابتی هستند.
(که رتبه بندی آنها را آسان تر می کند)
به عنوان مثال، یک کلمه کلیدی کوتاه مانند " خرید بک لینک سازی " بیش از 6 میلیارد نتیجه در گوگل دارد:
جستجوی گوگل – “ خرید بک لینک سازی”
بنابراین، اگر میخواهید رتبه 1 را در گوگل برای آن پرس و جو کسب کنید، باید از 6 میلیارد سایت دیگر بالاتر باشید.
بله
از سوی دیگر، به نسخه طولانی آن کلمه کلیدی مانند "بهترین نرم افزار ایجاد خرید بک لینک سئو" نگاه کنید.
نرم افزار سئو نتایج جستجوی گوگل
این کلمه کلیدی دم بلند رقابت بسیار کمتری نسبت به کلمه اصلی " خرید بک لینک سازی" دارد.
همین ایده در مورد گوگل ادوردز (PPC) نیز صدق می کند . قیمت دم بلند می تواند ارزان تر از اصطلاحات فوق محبوب سر باشد.
دلیل شماره 2: کلمات کلیدی دم بلند نرخ تبدیل بالایی دارند
جستجوهای دم بلند فقط طولانی تر نیستند.
آنها همچنین خاص تر هستند.
به عبارت دیگر:
افرادی که به دنبال عبارات دم بلند می گردند در مقایسه با افرادی که به دنبال اصطلاحات اصلی هستند، در چرخه خرید بسیار دورتر هستند.
به عنوان مثال، یک کلمه کلیدی مانند "رژیم کتو" را در نظر بگیرید.
کسی که در جستجوی رژیم کتو است احتمالاً در تلاش است تا بفهمد که چیست. یا اینکه چگونه کار می کند. یعنی حاضر نیستند چیزی بخرند.
اما کسی که به دنبال نسخه طولانی تر این اصطلاح (مانند "مکمل رژیم کتو") است، به خرید بسیار نزدیک تر است.
خط پایین؟ ترافیکی که از اصطلاحات طولانی دریافت می کنید تمایل به تبدیل بسیار خوبی دارد
چگونه کلمات کلیدی دم بلند را پیدا کنیم
در اینجا 9 راه برای یافتن کلمات کلیدی دم بلند آورده شده است.
1. «جستجوهای مرتبط با…» را در گوگل جستجو کنید
آیا تا به حال متوجه شده اید که وقتی به انتهای نتایج جستجوی گوگل پیمایش می کنید، بخشی به نام "جستجوهای مرتبط با ..." وجود دارد؟
جستجوهای گوگل مرتبط با نرم افزار سئو
خوب این منطقه کوچک یک معدن طلا برای تحقیق کلمات کلیدی دم بلند است .
در اینجا دقیقا نحوه استفاده از آن آمده است:
ابتدا کلمه کلیدی را که می خواهید رتبه بندی کنید تایپ کنید.
جستجوی گوگل – " خرید بک لینک سازی"
دوم، به پایین صفحه بروید. و نگاهی به «جستجوهای مربوط به…» برای آن کلمه کلیدی بیندازید:
جستجوی گوگل مرتبط با خرید بک لینک بیلدینگ
و تعداد انگشت شماری عبارات دم بلند عالی را دریافت خواهید کرد که می توانید آنها را هدف قرار دهید.
خوب!
نکته حرفه ای: یکی از کلمات کلیدی را از قسمت "جستجوهای مربوط به ..." بردارید و آن عبارت را در گوگل قرار دهید. سپس، نتایج «جستجوهای مرتبط با…» را برای آن کلمه کلیدی بررسی کنید. بشویید و تکرار کنید تا زمانی که یک لیست عظیم از کلمات کلیدی عالی داشته باشید.
2. به عموم پاسخ دهید
Answer The Public یک ابزار مفید برای تحقیق کلمات کلیدی است که کلمات کلیدی متمرکز بر سوال را تولید می کند .
برای استفاده از آن، یک کلمه کلیدی گسترده را در فیلد تایپ کنید و روی "دریافت سوالات" کلیک کنید:
به عموم پاسخ دهید - سؤالات را دریافت کنید
سپس این ابزار سوالاتی را که مردم در مورد موضوع شما می پرسند به شما نشان می دهد:
پاسخ به مردم - گزارش
و از آنجایی که کلیدواژههای سؤالی معمولاً طولانی هستند، تقریباً به طور خودکار اصطلاحات طولانی هستند.
حتی می توانید داده ها را بر اساس حروف الفبا مرتب کنید:
پاسخ به مردم - گزارش ها - بر اساس حروف الفبا
و داده ها را به صورت CSV دانلود کنید:
Answer The Public – دانلود CSV
3. انجمن ها و تابلوها
انجمن ها یکی از مکان های مورد علاقه من برای یافتن ایده های جدید برای کلمات کلیدی هستند.
در مورد آن فکر کنید:
کجا دیگر می توانید صدها نفر را پیدا کنید که در مورد موضوع سایت شما سؤال می پرسند و پاسخ می دهند ؟
به هر حال، اگر کسی در یک انجمن سؤالی بپرسد، می دانید که افراد دیگری در آنجا هستند که همان سؤال را در Google جستجو می کنند.
برای استفاده از تالارهای گفتمان برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی، به انجمنی بروید که در آن مخاطبان هدف شما پاتوق می کنند. ممکن است تعدادی از این موارد را قبلاً بشناسید.
اگر نه، فقط از این رشته های جستجوی مفید برای پیدا کردن آنها استفاده کنید:
کلمه کلیدی + انجمن
کلمه کلیدی + تخته
"کلید واژه" + "پرواز شده توسط vbulletin"
همچنین می توانید کلمه کلیدی + بحث خود را جستجو کنید:
جستجوی گوگل – «بحثهای تناسب اندام»
سپس، هنگامی که یک انجمن فعال پیدا کردید، به عناوین آخرین تاپیک ها نگاه کنید.
NerdFitness – موضوعات انجمن
فراموش نکنید که کلمات و عباراتی را که مردم در خود تاپیک استفاده می کنند بررسی کنید.
NerdFitness – آرد کاساوا
آسان است، درست است؟
4. تکمیل خودکار گوگل
احتمالاً قبلاً « تکمیل خودکار Google» را در عمل دیدهاید .
گوگل - تکمیل خودکار
و احتمالاً این راه مورد علاقه من برای یافتن دم بلند است.
چرا؟
زیرا پیشنهاداتی که دریافت میکنید مستقیماً از Google میآیند.
برای استفاده از Google Autocomplete برای تحقیق کلمات کلیدی، فقط می توانید یک کلمه کلیدی را وارد کنید:
Google – تکمیل خودکار – «رژیم غذایی پالئو»
یا
می توانید یک کلمه کلیدی به اضافه یک حرف تایپ کنید:
Google – تکمیل خودکار – "paleo diet r"
تنها مشکل این رویکرد این است که تایپ کلمه کلیدی a، کلمه کلیدی b و غیره دردسر بزرگی است.
خوشبختانه، تولیدکنندههای کلیدواژه طولانی مانند Ubersuggest و keywordtool.io هر دو دادههای تکمیل خودکار Google را برای شما خراش میدهند.
هر دوی آنها تقریباً به یک شکل کار می کنند.
فقط یک کلمه کلیدی seed را وارد کنید و روی "جستجو" کلیک کنید:
KeywordTool – جستجو
و این ابزار صدها پیشنهاد را ارائه خواهد کرد:
KeywordTool - نتایج
5. Soovle
Soovle یک ابزار رایگان است که پیشنهادات کلمات کلیدی را از آمازون، ویکیپدیا، Ask.com و یوتیوب جمعآوری میکند.
سوول
این بدان معناست که میتوانید عبارات دستنخوردهای را که پیدا کردن آنها بسیار سخت است، با هر ابزار کلیدواژه دیگری کشف کنید.
(ناگفته نماند که شما ایده های کلمات کلیدی را از سایت هایی دریافت می کنید که احتمالاً رقبای شما نادیده گرفته می شوند)
با آن، در اینجا نحوه استفاده از آن آمده است:
ابتدا به Soovle بروید و یک کلمه کلیدی گسترده را در قسمت جستجو وارد کنید.
به عنوان مثال، اگر به دنبال کلمات کلیدی مرتبط با قهوه هستید، می توانید از کلمه کلیدی "قهوه" استفاده کنید:
Soovle - جستجو
Soovle به طور خودکار نتایج پیشنهادی را از وب سایت های مختلف نمایش می دهد:
Soovle - نتایج
همچنین می توانید نتایج را در یک فایل CSV با کلیک بر روی نماد دانلود در گوشه سمت چپ بالای صفحه دانلود کنید:
Soovle - منو
خیلی باحاله
6. مردم همچنین جعبه می پرسند
این یک راه آسان دیگر برای یافتن کلمات کلیدی سوال است.
ابتدا یک کلمه کلیدی را در جستجوی گوگل جستجو کنید.
و مراقب کادر «مردم نیز میپرسند…» در SERP باشید.
گوگل - مردم نیز می پرسند
اینها سوالاتی هستند که مردم در مورد موضوع کلمه کلیدی که تایپ کرده اید می پرسند.
و اگر یکی از سؤالات را بسط دهید، یک پاسخ می بینید... به علاوه Google سؤالات بیشتری را به شما نشان می دهد.
Google – مردم نیز می پرسند – گسترش دهید
7. گزارش عملکرد کنسول جستجوی گوگل
گاهی اوقات بهترین کلمه کلیدی کلمه ای است که قبلاً برای آن رتبه بندی کرده اید.
منظورم چیست؟
اگر شما هم مانند اکثر مردم هستید، تعداد انگشت شماری صفحه در صفحه دوم، سوم یا چهارم گوگل دارید.
و گاهی اوقات متوجه میشوید که در گوگل برای کلمات کلیدی طولانی رتبهبندی میشوید که حتی برای آنها بهینهسازی نمیکنید.
و هنگامی که به این صفحات توجه بیشتری به سئو می دهید، معمولاً در عرض چند روز یا چند هفته به صفحه اول وارد می شوند.
شما می توانید این کلمات کلیدی صفحه دوم و سوم را به راحتی در کنسول جستجوی گوگل (GSC) پیدا کنید.
ابتدا به حساب GSC خود وارد شوید و به گزارش عملکرد بروید.
کنسول جستجو
به پایین بروید تا «پرسشها» را ببینید.
کنسول جستجو - پرس و جو
اینها کلمات کلیدی هستند که شما برای آنها در صفحه اول گوگل رتبه بندی می کنید.
برای پیدا کردن کلمات کلیدی صفحه دوم و سوم، فهرست را بر اساس "موقعیت" مرتب کنید:
کنسول جستجو - موقعیت
و تعداد سطرها را برای نمایش روی "500" تنظیم کنید.
به اسکرول کردن به پایین ادامه دهید تا زمانی که موقعیت های 10-15 را مشاهده کنید.
سپس، نگاهی به کلمات کلیدی که در آن موقعیت ها رتبه بندی می شوند بیندازید:
کنسول جستجو - موقعیت پایین
کلمات کلیدی امیدوارکننده را در Google Keyword Planner قرار دهید تا حجم جستجوی آنها را بررسی کنید.
اگر کلمه کلیدی را پیدا کردید که برای سایت شما منطقی است (و حجم جستجوی مناسبی دارد) روی آن کلمه کلیدی کلیک کنید.
و روی تب “صفحات” کلیک کنید:
کنسول جستجو - صفحات
این صفحه را در سایت شما نشان می دهد که در حال حاضر برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی می کند.
8. Google Trends
Google Trends یکی از ابزارهای مورد علاقه من برای تحقیق کلمات کلیدی است.
در حال راه اندازی یک کمپین سئو هستید؟ شما قطعاً می خواهید بدانید که آیا علاقه به کلمات کلیدی شما در حال افزایش (یا کاهش) است یا خیر.
در اینجا نحوه کار این است:
ابتدا به Google Trends بروید و کلمه کلیدی مورد نظر خود را در قسمت جستجو وارد کنید:
Google Trends
این ابزار بر اساس حجم جستجو و عناوین اخبار، "علاقه در طول زمان" را به شما نشان می دهد:
Google Trends – Interest
در این مثال، حجم جستجو برای این عبارت بسیار پایدار است.
اما برای کلمات کلیدی دیگر، مانند "Snapchat"، علاقه به طور ناگهانی افزایش یافت و اکنون کاهش یافته است:
Google Trends – Interest – Snapchat
و اصطلاحات دیگر، مانند «ابزار کلمات کلیدی گوگل» روند نزولی ثابتی دارند:
Google Trends – Interest – ابزار کلمات کلیدی
بهترین حالت زمانی است که کلمه کلیدی (مانند رژیم کتو) را پیدا کنید که در حال افزایش است.
Google Trends – Interest، رژیم کتو
نکته حرفهای: به «پرسشهای مرتبط» به پایین بروید:
Google Trends - پرس و جوهای مرتبط
اکثر کلمات کلیدی فهرست شده در زیر "پرس و جوها" کلمات کلیدی کمی شناخته شده هستند که در اکثر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی دیگر نخواهید دید.
9. Quora
Quora یک سایت پرسش و پاسخ جمع سپاری بسیار محبوب است.
این شبیه به یاهو است! پاسخ ها. اما با Quora، پاسخ های مردم در واقع مفید است 🙂
برای استفاده از Quora، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید.
پس از ورود به سیستم، یک کلمه کلیدی گسترده را در نوار جستجو در بالای هر صفحه وارد کنید:
Quora - جستجو
مانند انجمنها، Quora محبوبترین سؤالات مربوط به آن موضوع را به شما نشان میدهد:
Quora - نتایج جستجو
برخی از سوالات کلمات کلیدی با حجم بالا هستند که می توانید آنها را کپی کرده و در لیست کلمات کلیدی احتمالی خود جایگذاری کنید.
و دیگران می توانند به شما کمک کنند تا ایده های کلیدواژه جدیدی را در محل کار خود ایجاد کنید.
به عنوان مثال، در مثال پخت ما در بالا، این سوال احتمالاً طولانی تر از آن است که یک کلمه کلیدی محبوب باشد:
Quora - بدون تخم مرغ بپزید
اما زمانی که نسخه کوتاه شده سوال "پخت بدون تخم مرغ" را در برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل وارد کردم، لیستی از کلمات کلیدی را پیدا کردم که به راحتی می توان از آنها به عنوان موضوع یک مقاله با کیفیت بالا استفاده کرد. آنها همچنین حجم جستجوی نسبتا بالایی دارند:
Keyword Planne
– بدون تخم مرغ بپزید
اینجاست که Quora می درخشد: به شما ایده های مرتبط با کلیدواژه و موضوعی می دهد که ممکن است به تنهایی به آنها فکر نکرده باشید.
نحوه استفاده از کلمات کلیدی Long Tail
وقتی صحبت از استفاده از کلمات کلیدی طولانی در محتوای خود می شود، دو گزینه دارید:
گزینه شماره 1: یک قطعه از محتوای بهینه شده در آن مدت ایجاد کنید
اولین گزینه شما برای ایجاد یک پست وبلاگ جدید که حول کلمه کلیدی دم بلندی که به تازگی پیدا کرده اید بهینه شده است.
به عنوان مثال، چند ماه پیش کلمه کلیدی دم بلند را پیدا کردم: "چگونه مشترکین بیشتری در YouTube بدست آوریم".
و من یک پست ایجاد کردم که حول و حوش آن مدت طولانی بهینه شده بود.
آپ بک خرید بک لینک – نحوه دریافت پست مشترکین یوتیوب
از آنجایی که آن کلمه کلیدی چندان رقابتی نبود، به سرعت صفحه اول گوگل را شکست.
Google SERP مشترکین YouTube
(و در حال حاضر در رتبه 5 برتر برای کلمه کلیدی هدف من قرار دارد)
نقطه ضعف این رویکرد این است که شما باید محتوای زیادی تولید کنید.
به عنوان مثال، کلمه کلیدی «چگونه مشترکین بیشتری در یوتیوب به دست آوریم» تنها حدود 3 هزار جستجوی ماهانه دارد.
حتی اگر پست من 100٪ کلیک را از افرادی که آن عبارت را جستجو می کنند دریافت کند (که غیرممکن است)، آن پست فقط 3 هزار بازدید کننده در ماه افزایش می دهد ... MAX.
و در واقع، من احتمالا فقط 500-700 کلیک در ماه از آن کلمه کلیدی دریافت می کنم.
بنابراین برای اینکه این رویکرد ارزشمند باشد، باید دهها (یا حتی صدها) مقاله بهینهسازی شده در مورد اصطلاحات طولانی را مرور کنم.
گزینه شماره 2: کلمات کلیدی دم بلند را در محتوای خود بپاشید
گزینه دیگر شما این است که صفحه خود را حول یک کلمه کلیدی کوتاه یا «دم متوسط» بهینه کنید. سپس، کلمات کلیدی دم بلند را در محتوای خود بگنجانید.
به عنوان مثال، من اخیراً این لیست از ابزارهای رایگان سئو مورد علاقه خود را منتشر کردم .
آپ بک خرید بک لینک – بهترین پست ابزار سئو رایگان
بدیهی است که من از SEO درون صفحه برای بهینه سازی صفحه خود در مورد کلمه کلیدی اصلی خود استفاده کردم: "ابزارهای سئو رایگان".
اما من عبارات کلیدی دم بلند را نیز در محتوای خود پاشدم.
آپ بک خرید بک لینک – ابزار SEO – عبارات
و از آنجایی که من از تعداد زیادی دم بلند در پست خود استفاده کردم، در حال حاضر در گوگل برای 1100 کلمه کلیدی مختلف رتبه بندی می شود :
کلمات کلیدی ابزار SEO Ahrefs
بیشتر بدانید
آموزش پیشرفته تحقیق کلمات کلیدی (طرح اولیه 5 مرحله ای) : در این آموزش ویدیویی نحوه یافتن کلمات کلیدی دم بلند، کلمات کلیدی دم کوتاه و هر چیزی که بین آنها وجود دارد را بیاموزید.
نحوه انتخاب کلمات کلیدی برای سئو : بنابراین شما یکسری کلمات کلیدی دم بلند پیدا کرده اید. حالا چی؟ این راهنما به شما کمک می کند گندم را از کاه جدا کنید. SEO On Page –
9.تکنیک عملی که کار می کند : این ویدیو به شما نشان می دهد که چگونه (و کجا) از کلمات کلیدی طولانی در محتوای خود استفاده کنید