بازیابی پنالتی گوگل
فهرست مطالب
پنالتی گوگل چیست؟
انواع مختلف پنالتی های گوگل چیست؟
جریمه های اقدام دستی
جریمه های الگوریتمی گوگل
سطوح پنالتی
چگونه بفهمیم که آیا پنالتی گوگل به شما ضربه خورده است؟
چرا جریمه شدید؟
چگونه از پنالتی گوگل ریکاوری کنیم؟
فنی
سرعت وب سایت
مشکلات نقشه سایت
مشکلات AMP
کد شکسته
مسائل داده های ساختاریافته
محتوا
قصد
تکراری
محتوای نازک
کلید واژه پر کردن
محتوای اسپم
بک لینکها
لینک های اسپم
لینک های پولی
متن های لنگر غنی
لینک های غیر مرتبط
لینک های شکسته
UI/UX
تبلیغات خیلی زیاد
پنجره های باز شو
روی Baiting کلیک کنید
سازگار با موبایل:
سوالات متداول
تفاوت بین پنالتی گوگل و فیلتر چیست؟
آیا حملات منفی سئو می تواند به اقدامات دستی منجر شود؟
آیا گوگل پنالتی مادام العمر است؟
آیا وب سایت می تواند بدون هیچ اطلاعیه ای جریمه عمل دستی دریافت کند
مدت زمان لازم برای ریکاوری از یک پنالتی چقدر است
آیا پنالتی گوگل بر عملکرد وب سایت در آینده پس از حذف تأثیر می گذارد؟
آیا Google Penalty فهرست سیاه دامنه من است؟
کلمات پایانی
برای وب مسترها و کسب و کارهای آنلاین، ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو به دلیل کیفیت ترافیک بسیار مهم است. به همین دلیل است که هر کسبوکار یا وبمستری میخواهد در گوگل رتبه بالاتری کسب کند تا بتواند ترافیک و مشتریان ارگانیک بیشتری به دست آورد. همه برای رتبه بالاتر این کار را انجام می دهند.
برخی از وب مسترها سعی می کنند با استفاده از تکنیک های ارسال هرزنامه گوگل را دستکاری کنند. به عنوان مثال، برخی از آنها رباتهایی (اسکریپتهای کد) توسعه دادهاند که به صورت خودکار و بدون دخالت انسانی در وبسایتهای دیگر اظهار نظر میکنند. همه به این دلیل که آنها می خواهند با کمک این تکنیک های ارسال هرزنامه، سایت های خود را در گوگل رتبه بندی کنند.
از طرف دیگر، گوگل می خواهد محتوای دقیق و مفیدتری را به کاربران خود (که در گوگل جستجو می کنند) ارائه دهد. بنابراین گوگل به طور مداوم فناوری و الگوریتم های خود را بهبود می بخشد تا محتوای مفیدتر و واقعی تر را به کاربران ارائه دهد و همچنین از رتبه بندی سایت های بی کیفیت و اسپم در گوگل جلوگیری کند.
اگر سایت های اسپم رتبه بالاتری داشته باشند، در نهایت روی گوگل تاثیر منفی خواهند گذاشت. کاربران گوگل استفاده از آن را برای جستجوی چیزی و حرکت به سمت رقبای خود مانند بینگ و یاهو متوقف خواهند کرد. به همین دلیل مبارزه با هرزنامه و ارائه کیفیت بیشتر به کاربران آن، تمرکز اصلی گوگل است.
یک موتور جستجوی ایده آل (کامل) تنها یک نتیجه را نشان می دهد . "
اما نگران نباشید، موتور جستجوی ایده آلی وجود ندارد زیرا ساخت یک موتور جستجوی کامل که تنها یک نتیجه را برای یک جستجوی داده شده نشان دهد تقریبا غیرممکن است.
گوگل به طور مداوم الگوریتم های خود را تغییر می دهد تا اطلاعات واقعی و صحیح را در اختیار کاربران قرار دهد. این روزها گوگل بهروزرسانیهای بیشتری را نسبت به قبل منتشر میکند. به گفته گوگل، آنها تنها در سال گذشته بیش از 3200 به روز رسانی منتشر کرده اند در حالی که در سال 2012 گوگل تنها 655 به روز رسانی را منتشر کرده است.
در حال حاضر، گوگل به طور متوسط هر روز 9 به روز رسانی منتشر می کند. این دلیل نوساناتی در رتبه بندی شماست که ممکن است برای کلمات کلیدی خود متوجه آن شده باشید.
در سال ۲۰۲۰، گوگل بهروزرسانیهای الگوریتمهای مختلفی از جمله بهروزرسانیهای اصلی مانند Google January Core Update ، Google 4th May Core Update و غیره را منتشر کرده است.
گوگل الگوریتم ها و تغییرات خود را محرمانه نگه می دارد. آنها فقط برخی به روز رسانی ها را اعلام می کنند که به روز رسانی های بزرگ هستند. این به روز رسانی های الگوریتم گوگل نیز بر رتبه بندی وب سایت ها تأثیر می گذارد.
پنالتی گوگل چیست؟
جریمه گوگل ضربه منفی به رتبه یک وب سایت به دلیل پیروی نکردن از بهترین شیوه های دستورالعمل های وبمستر است.
هنگامی که یک وب سایت متوجه افت ناگهانی رتبه وب سایت می شود، سئوکاران آن را Google Penalty می نامند. این بدان معناست که گوگل آن وب سایت را به دلیل فعالیت های غیرعادی جریمه کرد.
اما در واقعیت، کاهش ناگهانی ترافیک و دید وب سایت، جریمه گوگل نیست. پنالتی گوگل می تواند یکی از دلایل آن باشد. دلایل زیادی برای کاهش ناگهانی ترافیک در یک وب سایت وجود دارد. و ما باید عمیقاً غواصی کنیم تا بدانیم آیا جریمه Google بر ترافیک وب سایت شما تأثیر گذاشته است یا خیر. (ما بعداً در این راهنما بحث خواهیم کرد)
انواع مختلف پنالتی های گوگل چیست؟
عمدتاً دو نوع مجازات وجود دارد:
جریمه عمل دستی
جریمه الگوریتمی
این مجازات ها را می توان با توجه به ماهیت مجازات دسته بندی بیشتری کرد. و همچنین می توان آنها را با توجه به سطوح مختلف مجازات دسته بندی کرد. بیایید به عمق اینها بپردازیم.
جریمه های اقدام دستی
Manual Action جریمه واقعی است که یک وب سایت به دلیل نقض دستورالعمل های وب مسترهای گوگل از گوگل دریافت می کند. گوگل تیم متخصص خود را برای تجزیه و تحلیل نتایج SERP و وب سایت ها برای مبارزه با هرزنامه ها دارد. بنابراین هر زمان که بازبینی کننده گوگل (کارمند گوگل) سایتی را بیابد که سعی در دستکاری جستجوی گوگل دارد، گوگل اقدامی دستی علیه آن سایت انجام می دهد و آن وبسایت را از رتبه یا فهرست بندی خارج می کند.
هرزنامه تولید شده توسط کاربر
هاست رایگان اسپم
مسئله داده های ساختاریافته
بک لینکهای غیر طبیعی به سایت شما
لینک های غیر طبیعی از سایت شما
محتوای نازک که ارزش کمی را ارائه می دهد
Cloaking و/یا تغییر مسیرهای یواشکی
هرزنامه خالص
تصاویر پنهان شده
متن پنهان و یا پر کردن کلمات کلیدی
عدم تطابق محتوای AMP
تغییر مسیرهای یواشکی موبایل
سایت هک شده
جریمه های الگوریتمی گوگل
افسانه ها و ترس های زیادی در مورد مجازات های الگوریتم گوگل وجود دارد. اما در واقعیت، بازدیدهای الگوریتم گوگل، پنالتی گوگل نیستند. در واقع الگوریتم ها مجموعه ای از قوانین و محاسبات برای به دست آوردن خودکار نتایج مورد نظر (خروجی) هستند.
در واقع، الگوریتم های محبوب مانند Google Panda یا Penguin، جریمه های گوگل نیستند. آنها فقط الگوریتم هایی هستند که به وب سایت هایی که استانداردهای آنها را برآورده می کنند پاداش می دهند. به همین دلیل است که گوگل به مدیر وب سایت برای یک ضربه الگوریتمی اطلاع نمی دهد.
در اینجا برخی از بهروزرسانیهای الگوریتمی محبوبی که به سایتها وارد میشوند آورده شده است:
پاندا
پنگوئن
حذف دزدی دریایی/DMCA
کبوتر
زرین پر، زرین بال
وام روز پرداخت
چیدمان سنگین بالا
سطوح پنالتی
ممکن است سطوح متفاوتی از جریمه وجود داشته باشد که چگونه بر وب سایت تأثیر می گذارد. جریمه گوگل می تواند یک URL یا کل سایت را تحت تاثیر قرار دهد. در اینجا سطوح اصلی مجازات آمده است:
در سطح کلمه کلیدی: جریمه در سطح کلمه کلیدی تنها بر روی یک یا چند کلمه کلیدی خاص از یک دامنه تأثیر می گذارد و بقیه سایت بدون تأثیر باقی می ماند. در طول بهروزرسانی Google medic، یک وبسایت با افت شدید کلمه کلیدی مواجه شد: «کد تبلیغاتی Godaddy» اما بقیه سایت تحت تأثیر قرار نگرفت.
URL-Level یا Directory-Level : در این حالت، وب سایت برای همه کلمات کلیدی رتبه بندی برای یک URL خاص کاهش می یابد.
Sitewide: این مورد زمانی است که جریمه گوگل کل دامنه را تحت تاثیر قرار می دهد.
Indexing: اگر گوگل بخواهد یک وب سایت را به دلیل نقض دستورالعمل ها از فهرست خارج کند، گوگل آن وب سایت را از فهرست بندی حذف می کند. حتی اگر نام دامنه را جستجو کنید یا از اپراتور site: استفاده کنید، چیزی دریافت نمی کنید (نتیجه ای برای آن دامنه نیست).
چگونه بفهمیم که آیا پنالتی گوگل به شما ضربه خورده است؟
اگر گوگل به هر دلیلی وب سایت شما را دوست نداشته باشد، نتیجه یکسان خواهد بود. رتبه و ترافیک وب سایت خود را از دست خواهید داد.
اگر با جریمه گوگل مواجه شوید، ترافیک وب سایت شما کاهش می یابد. این افت می تواند ناگهانی یا منظم باشد و می تواند بر کل ترافیک سایت یا بخشی از آن تأثیر بگذارد. در اینجا چند موقعیت مطمئن وجود دارد که می تواند به شما بگوید که گوگل شما را جریمه کرده است:
برند شما حتی برای نام تجاری شما نیز رتبه خوبی ندارد
کلمات کلیدی رتبهبندی برتر شما از جایگاههای برتر به صفحات دوم، سوم یا پایینتر سقوط کرده یا گم شدهاند.
کل سایت ایندکس شده و به طور ناگهانی از نتایج جستجوی ذخیره شده گوگل حذف شده است. همچنین باید بررسی کنید که آیا در حین جستجو در سایت:yourdomain.com چیزی دریافت می کنید.
شما باید کنسول جستجوی گوگل و گوگل آنالیتیکس خود را بررسی کنید تا بدانید که گوگل وب سایت شما را جریمه کرده است یا خیر.
اگر یک "اقدام دستی" علیه وب سایت شما وجود داشته باشد که وب سایت شما را تحت تأثیر قرار داده است، یک پیام هشدار در کنسول جستجوی Google دریافت خواهید کرد.
این مراحل را برای بررسی جریمه عملکرد دستی Google دنبال کنید:
به حساب کنسول جستجوی گوگل خود وارد شوید.
Google Manual Action Notification GSC
سپس به تب Security and Manual Action رفته و روی گزینه Manual Actions tab کلیک کنید.
اگر متوجه شدید «هیچ مشکلی شناسایی نشده است»، وب سایت شما با هیچ جریمه عمل دستی مواجه نشده است. سپس این احتمال وجود دارد که تغییر الگوریتم گوگل بر وب سایت شما تأثیر بگذارد.
چگونه یک جریمه الگوریتمی گوگل را تشخیص دهیم؟
هنگام تجزیه و تحلیل یک جریمه الگوریتمی باید دو چیز را بررسی کنید
شما باید با تجزیه و تحلیل خود مطمئن شوید که جریمه الگوریتمی بر ترافیک وب سایت شما تأثیر گذاشته است.
باید دلیل جریمه را پیدا کنید.
هیچ هشدار یا اعلانی از گوگل دریافت نمی کنید که وب سایت شما توسط یک جریمه الگوریتم جریمه شده است. همانطور که قبلا به شما گفتم که تحت تاثیر قرار گرفتن توسط یک الگوریتم جریمه گوگل نیست. این فقط یک محاسبه از عوامل مختلف است. به همین دلیل است که گوگل شما را در مورد موفقیت های الگوریتم به روز نمی کند.
برای این کار باید خودتان همه چیز را مشخص کنید. اما به یاد داشته باشید که تجزیه و تحلیل یک جریمه الگوریتم کار پیچیده ای است. اگر تجربه ای ندارید، نمی توانید پاسخ درستی دریافت کنید.
واقعاً یک الگوریتم گوگل بر ترافیک شما تأثیر گذاشته است؟
اگر ترافیک وب سایت شما به طور ناگهانی کاهش یافته است، به این معنی نیست که شما جریمه شده اید. ممکن است دلایل زیادی برای کاهش ترافیک شما وجود داشته باشد مانند:
مهاجرت وب سایت
تغییر موضوع/طراحی
مسائل فنی
کاهش بک لینک ها
رقبا
و خیلی های دیگر.
بنابراین ممکن است یک جریمه یا هر مشکل دیگری باشد که بر رتبه وب سایت شما تأثیر می گذارد.
وقتی متوجه شدید که ترافیک وب سایت شما کاهش یافته است، اول از همه، یک جستجوی سریع در گوگل برای برخی از کلمات کلیدی مورد بازدید خود یا برای کلمات کلیدی مهم خود انجام دهید.
اگر کلمات کلیدی شما در موقعیت قبلی خود قرار دارند یا کمی تغییر کرده اند، نیازی به نگرانی نیست. زیرا ممکن است اشتباه ابزار ردیابی موقعیت کلمه کلیدی شما باشد که نتوانسته کلمه کلیدی شما را ردیابی کند. اما برای اطمینان از این موضوع، باید دستگاه ها و مرورگرهای مختلف از جمله ویندوزهای خصوصی را بررسی کنید.
همچنین، بررسی کنید که آیا گوگل بهروزرسانی جدیدی ارائه کرده است (زمانی که ترافیک شما کاهش یافته را بررسی کنید). اگر بله، احتمالاً بهروزرسانی الگوریتم گوگل میتواند دلیلی برای کاهش ترافیک وبسایت شما باشد. در اینجا چند راه برای اطلاع از آخرین به روز رسانی Google آورده شده است.
SearchEngineLand.com
SERoundtable.com
سنسور SEMrush
رابط جستجوی گوگل (توئیتر)
وبلاگ گوگل
سیستریکس
چرا جریمه شدید؟
پاسخ کوتاه این است که شما به طور مستقیم یا غیرمستقیم از دستورالعمل های گوگل وبمستر پیروی نمی کنید. اگر یک جریمه Google Manual Action دریافت کردید، به این معنی است که شما دارید کاری مبهم انجام می دهید.
یک بار دیگر، همانطور که قبلاً به شما گفتم، جریمه واقعی یک اقدام دستی است. به روز رسانی الگوریتم گوگل جریمه گوگل نیست.
اما اگر رتبهبندی وبسایت شما تحت تأثیر یک بهروزرسانی الگوریتمی باشد، ممکن است دلایل زیادی وجود داشته باشد. زیرا الگوریتم ها اسکریپت های برنامه نویسی هستند که بر اساس محاسبات ریاضی کار می کنند. اگر امتیاز بیشتری کسب کنید، موقعیت های برتر را بدست خواهید آورد. به همین دلیل است که می تواند دلایل زیادی برای کاهش ترافیک وب سایت خود داشته باشد، مانند:
هدف جستجو
کیفیت محتوا
کیفیت وب سایت
رقبا
اما بهترین چیز در مورد این الگوریتم ها این است که اگر وب سایت خود را برای کاربران بهبود بخشید، می توانید ترافیک وب سایت خود را بازیابی کنید یا رتبه خود را افزایش دهید. هنگامی که الگوریتم های گوگل مجدداً سایت ها را محاسبه و امتیاز می دهند، می توانید امتیاز وب سایت خود را بهبود بخشید.
چگونه از پنالتی گوگل ریکاوری کنیم؟
گوگل یک سایت را برای یک بک لینک بد یا یک صفحه محتوای تکراری/ نازک جریمه نمی کند. هنگامی که یک وب سایت سعی می کند با استفاده از تکنیک های اسپم کلاه سیاه، جستجوی گوگل را دستکاری کند تا در مدت زمان کوتاهی رتبه بالاتری کسب کند، وب سایتی را جریمه می کند.
گوگل از برخی عوامل رتبه بندی دشوار مانند بک لینک ها و برخی ساده تر مانند کلمات کلیدی در تگ های عنوان استفاده می کند. اما ارسال کنندگان هرزنامه همیشه راه های جدیدی برای دستکاری گوگل پیدا می کنند. آنها لینک ها را می خرند، کلمات کلیدی را بارها تکرار می کنند و ... گوگل آنها را پیدا کرده و جریمه می کند.
چند سال پیش، گوگل آزمایشی را برای متوقف کردن شمارش بک لینک ها به عنوان یک فاکتور رتبه بندی انجام داد. اما کیفیت نتایج SERP را کاهش داد. اکثر نتایج SERP سایتهای اسپم و با کیفیت پایینی بودند که فقط میخواهند در گوگل رتبه بالاتری کسب کنند و وقتی گوگل فاکتور بک لینک را بیاهمیت میکند، به کاربر و ارزش آن اهمیت نمیدهند. بنابراین گوگل دوباره بک لینک ها را به عنوان یک فاکتور رتبه بندی اضافه کرد.
اما اکنون، گوگل هوشمندتر از قبل شده است. این فناوری از جدیدترین فناوری مانند AI (هوش مصنوعی) استفاده می کند که می تواند چیزهایی مانند مغز انسان را درک کند. Google RankBrain، Google BERT نمونه هایی از فناوری هوش مصنوعی هستند که گوگل از آنها استفاده می کند.
اکنون Google EAT را تعیین می کند. تخصص، اقتدار و اعتماد قبل از رتبه بندی یک سایت همراه با بسیاری از عوامل دیگر. همچنین، گوگل تیم انسانی خود را به همراه ربات هایی دارد که به طور منظم نتایج SERP را بررسی می کنند و سایت ها را به صورت دستی بررسی می کنند.
گوگل همیشه به مدیران وبسایت توصیه میکند که به کاربران خود اهمیت دهند نه به عوامل رتبهبندی. این روزها، گوگل بهروزرسانیهای هسته گستردهتری را نسبت به سایر بهروزرسانیهای هدفمند منتشر میکند. این بدان معناست که گوگل بیشتر از اینکه به سایت ها ضربه بزند، خود را بهبود می بخشد.
بنابراین نمیتوانید جریمهای را حذف کنید و ترافیک وبسایت خود را تنها با رد کردن چند بک لینک بازیابی کنید. اما اگر میخواهید یک راهحل دائمی برای جریمهها داشته باشید که نه تنها جریمه گوگل را حذف میکند، بلکه رشد وبسایت شما را افزایش میدهد، باید وبسایت خود را تجزیه و تحلیل کنید.
برای یافتن مشکلاتی که بر وب سایت شما تأثیر می گذارد، باید یک حسابرسی عمیق از وب سایت خود انجام دهید. من این حسابرسی سئو را به چهار قسمت تقسیم کرده ام.
نکات مهم:
* انجام یک ممیزی موفق و حرفه ای سئو یک وب سایت به تخصص و تجربه نیاز دارد. بنابراین، می توانید یک شرکت حرفه ای سئو را استخدام کنید که می تواند به شما کمک کند.
* اول از همه، فهرستی از تمام مسائل ایجاد کنید.
* تغییرات زیادی را به یکباره ایجاد نکنید. پس از رفع مشکل، چند روز به آن فرصت دهید تا ببینید چه اتفاقی می افتد. بسیاری از تغییرات در یک زمان می تواند دردسر و تلاش شما را افزایش دهد.
* همه چیز را یادداشت کنید. شما باید از همه چیز یادداشت کنید:
- چه تغییراتی ایجاد کرده اید؟ (به عنوان مثال، بهبود سرعت وب سایت)
- چه زمانی تغییرات را در سایت خود ایجاد کرده اید؟ (22 ژوئیه 2020)
– در کجا تغییرات ایجاد کرده اید؟ (اگر URL خاصی وجود دارد ذکر کنید)
- و هر چیز دیگری که باید یادداشت کنید.
* همیشه با تغییرات کوچک شروع کنید. ابتدا باید با تغییرات کوچکی شروع کنید که بتوانید به راحتی آنها را حل کنید.
فنی
سرعت وب سایت
زمان بارگذاری وب سایت یک عامل رتبه بندی در گوگل است. اما عامل اصلی نیست. و تقریباً هیچ یا احتمال بسیار نادری وجود دارد که گوگل بتواند وب سایت شما را به دلیل زمان بارگذاری بیشتر جریمه کند.
اما یک چیز دیگر وجود دارد، یک وبسایت بهینهنشده ممکن است برای رتبهبندی بالاتر با مشکل مواجه شود. و رقابت می تواند شما را شکست دهد. به همین دلیل در اینجا به آن اشاره کردم.
من بارها دیدم که بهینه سازی یک وب سایت به درستی می تواند رتبه بندی را بدون تلاش زیاد افزایش دهد. برخی از وبسایتهای مشتریان ما بهدلیل آن افزایش منظمی در رتبهبندی کسب کردند.
مشکلات نقشه سایت
شما باید مطمئن شوید که نقشه سایت شما زنده، به درستی کار می کند و بدون هیچ مشکلی به روز است.
مشکلات AMP
صفحات AMP صفحاتی هستند که برای دستگاه های تلفن همراه طراحی شده اند. صفحات AMP بسیار سریعتر از یک صفحه وب معمولی بارگیری می شوند. اما صفحات AMP می تواند دلیلی برای پنالتی گوگل باشد.
اگر صفحات وب سایت شما دارای مشکلات جدی هستند، وب سایت شما می تواند جریمه شود. در اینجا چند دلیل اصلی آورده شده است:
محتوای تیزر جزئی در صفحات AMP
محتوای نامتناسب
بک لینکهای متعارف نامشخص
تبلیغات بسیار زیاد در صفحات AMP
کد شکسته
تمهای وبسایتهای بهینهنشده یا کدگذاری شده ناپاک میتوانند به شما با یک پنالتی Google پاداش دهند. این به این دلیل است که برخی از وب مسترها اهمیتی نمی دهند که تم ها، قالب ها و افزونه های مناسب را برای وب سایت خود انتخاب کنند. گاهی اوقات آنها اسکریپت های کد مخربی دارند که می توانند وب سایت شما را هک کنند و می توانند به شما یک پنالتی Google ارائه دهند.
اگر موضوع وبسایت شما دارای برخی مشکلات عمده مرتبط با کدنویسی است، میتواند روی دید وبسایت شما نیز تأثیر بگذارد.
مسائل داده های ساختاریافته
پیاده سازی داده های ساخت یافته می تواند به شما کمک کند تا رتبه وب سایت خود را افزایش دهید. اما پیادهسازی دادههای ساختاری اشتباه میتواند دلیل جریمه Google Manual Action باشد و شما میتوانید ترافیک وبسایت خود را به دلیل مشکل از دست بدهید.
در اینجا برخی از اشتباهات داده های ساختاری وجود دارد که می تواند شما را جریمه کند:
استفاده از یک نوع داده ساختاریافته اشتباه و نامناسب.
با محتوای صفحه مطابقت ندارد.
برای یک نوع داده خاص از دستورالعمل های Google پیروی نمی کند.
پیروی نکردن از دستورالعملهای عمومی Google برای دادههای ساختیافته.
استفاده از داده های ساخت یافته با رفتار دستکاری، برای دستکاری جستجوی گوگل.
اگر وب سایت شما هر یک از موارد ذکر شده در بالا یا سایر مشکلات مربوط به داده های ساختاریافته را دارد، باید آنها را برطرف کنید. میتوانید مشکلات دادههای ساختاریافته را در کنسول جستجوی Google خود پیدا کنید. یا می توانید یک ابزار تست داده ساختاریافته را بررسی کنید.
محتوا
مسائل مربوط به محتوا تاثیر زیادی در رتبه بندی وب سایت دارد. به همین دلیل است که باید محتوای خود را با دقت زیادی تحلیل کنید. در اینجا برخی از مسائل اصلی مرتبط با محتوا وجود دارد.
قصد
هدف یکی از بزرگترین عوامل برای رتبه بالاتر در گوگل و برای مدت طولانی تر است. اگر محتوای شما هدف را برآورده نمی کند، در گوگل رتبه ای نخواهید داشت. اگر شما هم رتبه بگیرید، برای مدت کوتاهی یا موقتی خواهد بود.
هیچ جریمه ای برای قصد اشتباه وجود ندارد، اما وقتی گوگل صفحات دیگری را انتخاب می کند که قصد درستی دارند، قطعا حذف خواهید شد. این می تواند به عنوان یک پنالتی به نظر شما برسد.
معنای ساده قصد «نیت» یا «هدف» است.
در سئو، قصد به معنای قصد محتوای شما و عبارت جستجو شده توسط کاربر است. چقدر با هم مرتبط و یکسان هستند، هر چه بیشتر قصدشان یکسان باشد رتبه بالاتری خواهید داشت.
قبل از هدف قرار دادن یک کلمه کلیدی، باید هدف آن را درک کنید. اگر کاربر به دنبال راه حلی برای حل مشکل خود است، اما شما چیز دیگری ارائه می دهید، به این معنی است که هدف جستجوی آن کلمه کلیدی را درک نکرده اید و این همان چیزی است که کاربر می خواهد با جستجوی آن عبارت در گوگل به دست آورد.
بگذارید یک نمونه از آن را برایتان بیاورم.
اگر کسی «بهترین خودروهای سدان ارزانقیمت در سال 2022» را جستجو میکند، اما شما در مورد «چگونه یک خودروی سدان رانندگی کنیم؟» صحبت میکنید. سپس به این معنی است که شما هدف کاربر از جستجوی آن کلمه کلیدی را درک نکرده اید.
کاربر می خواهد یک خودروی سدان بخرد و به دنبال پیشنهاداتی است. اما شما در حال آموزش رانندگی با ماشین هستید. شما باید لیستی از خودروهای سدان ایجاد کنید که مقرون به صرفه هستند و می توانند برای جستجوگر مفید باشند. آنگاه نیت را برآورده خواهید کرد.
تکراری
شما باید مطمئن شوید که محتوای شما منحصر به فرد است و ارزش منحصر به فردی را برای کاربران فراهم می کند.
محتوای شما باید اورجینال باشد.
محتوای شما باید ارزش منحصر به فردی را برای کاربران شما فراهم کند. شما باید بدانید که چرا محتوای شما بهتر از دیگران است، بنابراین کاربران آن را خواهند خواند.
اگر شما هم مثل دیگران می نویسید، پس چرا آنها مطالب شما را می خوانند تا دوباره همان مطالب را بخوانند؟ شما باید چیزی منحصر به فرد و ارزشمند برای به اشتراک گذاشتن با مخاطبان خود داشته باشید. ممکن است هر چیزی مانند اشتباه شما، مطالعه موردی، تحقیق و تجربه باشد.
محتوای شما باید آموزنده (آموزنده + سرگرم کننده) باشد. یک محتوای غنی دو ویژگی دارد:
مشکل را حل می کند یا چیزی را به اشتراک می گذارد.
برای جذب مخاطب نیز.
بنابراین اطمینان حاصل کنید که محتوای شما این ویژگی ها را دارد.
محتوای نازک
اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما محتوای نازکی ندارد. محتوای نازک می تواند وب سایت شما را جریمه کند و همچنین می تواند از فهرست بندی گوگل حذف شود.
اما برای حذف این مشکل باید بدانید که محتوای نازک در واقع چیست. شما سئوکاران و متخصصان بسیاری را پیدا کرده اید که می گویند باید محتوای طولانی تری بنویسید. به گفته آنها، اگر صفحه وب شما محتوای کمی داشته باشد، محتوای نازکی است که می تواند به شما آسیب برساند.
اما در واقعیت، تعداد کلمات هیچ ارتباطی با محتوای نازک ندارد. محتوای نازک محتوایی است که برای مخاطبان شما ارزشی ندارد. حتی اگر هیچ کلمه ای در صفحه وجود نداشته باشد، باز هم می تواند صفحه ای با کیفیت بالا باشد. یا یک محتوای 10000 کلمه ای می تواند محتوای نازکی باشد.
هیچ قانون خاصی وجود ندارد که صفحه ای را با محتوای نازک توصیف کند. محتوای نازک به هدف صفحه بستگی دارد. آیا محتوای شما ارزشمند است؟ آیا ارزشی ارائه می دهد؟ اگر نه، پس محتوای نازک خواهد بود.
در وبلاگها و سایتهای خودم، بسیاری از صفحات محتوای کمی دارند، اما همچنان در رتبهبندی بالاتری قرار میگیرند و حتی در طول بهروزرسانیهای Google (از جمله بهروزرسانیهای اصلی مانند Google Medic Update یا Google May 2020 Update اخیراً منتشر شده) رتبهبندی میشوند، زیرا این صفحات دارای اهداف متفاوتی هستند. کاربران برای یک هدف خاص از آنها بازدید می کنند و من آن را در آنجا پیشنهاد می کنم.
هنوز موافق نیستی؟
بیایید گوگل را مثال بزنیم. میتوانید در Google.com بررسی کنید که چه مقدار محتوای در صفحه Google.com دارند. هیچ چی!
گوگل کام
گوگل فقط یک کادر جستجو در آنجا قرار داده است تا بتوانید با جستجو در آنجا چیزی پیدا کنید. محتوای دیگری وجود ندارد. Google هدف آن صفحه و آنچه کاربران میخواهند با بازدید از Google.com انجام دهند را درک میکند، بنابراین آنها آن را ارائه میکنند.
کلید واژه پر کردن
محتوای پر شده با کلمات کلیدی می تواند شما را جریمه کند اما نمی تواند به شما کمک کند. شما باید مطالب خود را طبیعی بنویسید. به تکرار و اضافه کردن اجباری کلمات کلیدی به محتوای خود فکر نکنید.
آنچه را که متخصصان سئو در مورد نحوه افزودن کلمات کلیدی به محتوای خود به شما آموخته اند را فراموش کنید زیرا گوگل وب سایت شما را جریمه می کند نه مربیان شما.
تکرار یک کلمه کلیدی، بارها و بارها، می تواند رتبه شما را برای چند روز افزایش دهد، اما تا زمانی که مشکلات را حل نکنید، سقوط خواهید کرد و نمی توانید رتبه بندی کنید.
محتوای اسپم
تمام فعالیتهای مرتبط با محتوا با هدف دستکاری جستجوی گوگل، محتوای اسپم نامیده میشوند. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم؛
محتوای خراشیده شده
محتوای پنهان
محتوای چرخیده
محتوای هک شده
اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما هیچ نوع محتوای اسپم ندارد. فقط باید محتوای خوب نوشته شده با کیفیت بالا وجود داشته باشد.
بک لینکها
مجازات های مختلفی در رابطه با لینک ها وجود دارد. جریمه های لینک یکی از دلایل اصلی جریمه های Google Manual Action هستند. لینک ها عامل اصلی رتبه بندی در جستجوی گوگل هستند. اما کسب لینک های باکیفیت برای مدیران وب سخت است. همچنین، بسیاری از تکنیکهای مبهم برای ساخت لینکها وجود دارد که میتوانند به جای رتبهبندی بالاتر، در پایان به شما جریمه گوگل بدهند.
برای لینک های با کیفیت پایین، گوگل می تواند شما را از هر دو طریق جریمه کند. با یک پنالتی اقدام دستی یا یک ضربه الگوریتمی مانند Google Penguin. در اینجا برخی از تکنیک های اصلی لینک سازی سایه وجود دارد.
لینک های اسپم
لینک سازی با هدف دستکاری گوگل با دریافت لینک های بسیار زیاد در کوتاه مدت با تکنیک های مشکوک. اینها شامل دریافت لینک های بسیار زیاد در کوتاه مدت، دریافت لینک از سایت های بزرگسالان، دایرکتوری ها، تزریق بک لینک، PBN ها، لینک های گسترده سایت و بسیاری موارد دیگر است.
لینک های پولی
گوگل سایت هایی را که در حال خرید لینک هستند با جریمه های عمل دستی جریمه می کند. اگر در حال خرید لینک هستید یا در ازای لینک یا کالاهای دیگر لینک دریافت می کنید، باید آن را متوقف کنید.
متن های لنگر غنی
انکر تکست ها نیز بر رتبه بندی یک سایت تاثیر می گذارند. گوگل از متن لنگر به عنوان یک سیگنال برای دانستن بیشتر در مورد صفحه بک لینک شده استفاده می کند. اما سئوکاران سعی می کنند با استفاده از متن های لنگر غنی از کلمات کلیدی، رتبه های گوگل را دستکاری کنند.
گوگل این را می داند و به همین دلیل است که آن را جدی می گیرد و سایت هایی را که متن های انکر را بیش از حد بهینه کرده اند جریمه می کند. در تجزیه و تحلیلی که از Google 3 June Update انجام دادم، متوجه شدم که سایتهایی که متنهای انکر تکست برندهای بیشتری دارند، رتبهبندی خوبی نسبت به آنهایی دارند که درصد بیشتری از متنهای انکردار غنی از کلمات کلیدی دارند.
شما همچنین باید از انکر تکست های وب سایت خود مراقبت کنید. انکر تکست های مارک دار ایمن تر و یکی از بهترین راه ها هستند. اما توصیه می کنم زیاد به انکر تکست ها اهمیت ندهید. از اصطلاحات طبیعی یا ترکیبی از هر نوع متن لنگر استفاده کنید.
لینک های غیر مرتبط
هر بک لینک از سایتهای با کیفیت بالا با معیارهای بالا مانند DA-PA، DR-UR، نمیتواند به شما در رتبهبندی بالاتر در گوگل کمک کند. اگر فقط روی به دست آوردن لینک های بیشتر تا جایی که می توانید تمرکز می کنید، از گوگل دعوت می کنید تا شما را جریمه کند.
بله، شما به بک لینک از سایت های با کیفیت بالا اما از سایت های مرتبط به جای هر سایتی نیاز دارید. یک بک لینک از یک سایت بزرگسالان با کیفیت بالا می تواند برای یک سایت/وبلاگ بزرگسالان خوب باشد. اما اگر سایت یا وبلاگی برای بزرگسالان ندارید، بک لینک مناسبی برای به دست آوردن آن نیست.
اگر وبسایتی در حوزه سلامت راهاندازی میکنید، باید بک لینکهایی را از سایتهای مرتبط خود که موارد مشابه یا مرتبط با جایگاه وبسایت شما دارند، به دست آورید.
لینک های شکسته
اطمینان حاصل کنید که هیچ لینک شکسته ای در وب سایت شما وجود ندارد. این می تواند صفحات داخلی XMRخود پیدا کردید، آنها را با لینک های تازه و واقعی حذف یا جایگزین کنید.
UI/UX
تبلیغات خیلی زیاد
استفاده از یک شبکه تبلیغاتی مانند Google Adsense برای کسب درآمد از وب سایت یا وبلاگ خود، اگر تبلیغات بیشتری نسبت به محتوا قرار دهید، می تواند شما را با مشکل مواجه کند.
گوگل و کاربران دوست ندارند تبلیغات زیادی را در یک صفحه ببینند. اگر تبلیغات بیشتری نسبت به محتوای صفحات سایت خود دارید، قطعاً باید تعداد تبلیغات در سایت خود را کاهش دهید. گوگل می تواند شما را به دلیل قرار دادن تبلیغات بیش از حد در سایت خود بدون داشتن محتوای کافی جریمه کند.
همچنین با استفاده از تبلیغات بیشتر در سایت خود، زمان بارگذاری وب سایت را افزایش دهید که برای سئو نیز خوب نیست.
برای حل این مشکل باید مکان های مناسبی را در وب سایت خود برای قرار دادن تبلیغات پیدا کنید تا بتوانید درآمد خود را بهینه کنید.
پنجره های باز شو
پاپ آپ ها می توانند برای مرور وب سایت شما برای کاربران شما خسته کننده باشند. در حالی که آنها ممکن است به شما کمک کنند پیشنهادات خود را حذف کنید یا آنها را وادار به ثبت نام در لیست ایمیل شما کنند، می توانند تجربه مرور خود را مختل کنند. بنابراین، باید اطمینان حاصل کنید که پاپ آپ ها را به حداقل برسانید.
در حالت ایدهآل، شما نباید بیش از 1 پاپ آپ برای وبسایت خود استفاده کنید و اگر بتوانید با اجتناب از آن نیز این کار را انجام دهید، بهترین حالت ممکن است. پاپ آپ های زیاد ممکن است باعث شود کاربر وب سایت شما را ترک کند.
روی Baiting کلیک کنید
تاکتیک وحشتناک دیگری که می تواند تجربه کاربر را خراب کند، طعمه کلیک کردن است. در این، شما یک لینک جالب اضافه می کنید اما وقتی کاربران روی آن کلیک می کنند، به چیزی کاملا متفاوت می رسند.
بنابراین، هدف کاربر برآورده نمی شود. شما آنها را به صفحه ای آورده اید که هیچ چیز مفیدی پیدا نمی کنند. در نتیجه، آنها ممکن است از وب سایت شما خارج شوند و این می تواند بر سئوی شما تأثیر منفی بگذارد.
سازگار با موبایل :
وب سایت شما همچنین برای بهبود تجربه کاربر باید سازگار با موبایل باشد. اگر از نسخه دسکتاپ وب سایت خود در تلفن همراه استفاده می کنید، ممکن است مرور آن را برای کاربران شما دشوار کند.
به همین دلیل است که باید سخت تلاش کنید تا یک وبسایت قدرتمند ایجاد کنید که سازگار با موبایل باشد و مطمئن شوید که به سرعت باز میشود و به کاربران شما کمک میکند تا به راحتی در تلفن همراه جستجو کنند.
سوالات متداول
تفاوت بین پنالتی گوگل و فیلتر چیست؟
جریمه گوگل اقدامی دستی است که Google سایت شما را بررسی می کند و سایت شما را به دلیل نقض دستورالعمل های مدیر وب سایت جریمه می کند. اما زمانی که وب سایت شما تحت تاثیر الگوریتم گوگل یا الگوریتم جزئی قرار می گیرد، فیلتر نامیده می شود.
آیا حملات منفی سئو می تواند به اقدامات دستی منجر شود؟
می توانست باشد اما نمی شد.
در بیشتر مواقع، گوگل حملات منفی سئو را پیدا کرده و کشف می کند. شانس نادری وجود دارد که سئو منفی منجر به جریمه های عمل دستی شود.
آیا گوگل پنالتی مادام العمر است؟
خیر، وقتی مشکلاتی که منجر به جریمه گوگل می شود را حل کنید و درخواست تجدید نظر کنید، گوگل این جریمه را لغو می کند.
آیا وب سایت می تواند بدون هیچ اطلاعیه ای جریمه عمل دستی دریافت کند
خیر، در GSC خود برای اقدام دستی Google اعلان دریافت خواهید کرد. موارد بسیار نادری وجود دارد که سایتی بدون هیچ مشکلی قادر به رتبه بندی نیست. به نظر می رسد مشکل از طرف گوگل است.
مدت زمان لازم برای ریکاوری از یک پنالتی چقدر است
این بستگی به پیچیدگی جریمه، اندازه وب سایت و عوامل دیگر دارد. اما به طور متوسط، سه تا شش ماه طول می کشد تا مجازات عمل دستی برداشته شود.
آیا پنالتی گوگل بر عملکرد وب سایت در آینده پس از حذف تأثیر می گذارد؟
این بستگی به تمیز بودن نمایه دامنه شما دارد. به طور معمول، هیچ تاثیری از جریمه گوگل بر عملکرد دامنه شما وجود ندارد. اما این به شرکت SEO که استخدام کردهاید نیز بستگی دارد تا جریمه را بردارید.
اما اگر نمایه دامنه شما تمیز نباشد، می تواند بر عملکرد وب سایت شما در آینده نیز تأثیر بگذارد. در این صورت استفاده از دامنه جدید بهترین گزینه است.
آیا Google Penalty فهرست سیاه دامنه من است؟
خیر، گوگل هیچ دامنه ای را در لیست سیاه قرار نمی دهد. پس نگران این نباش.
کلمات پایانی
اگر سایتی سعی کند جستجوی گوگل را دستکاری کند، گوگل قطعا آن سایت را جریمه خواهد کرد. اما شما می توانید با ترجیح دادن کاربران خود به موتورهای جستجو و پیروی از دستورالعمل های وب مستر گوگل از تمام مجازات های گوگل در امان باشید.
سعی کنید برای کسب و کار خود یک برند بسازید. و وب سایت خود را تمیز و کاربر پسند نگه دارید. همچنین، توصیه می کنم بعد از هر شش ماه یک بازرسی حرفه ای سئو سایت خود را انجام دهید.
اما اگر رتبهبندی وبسایت شما در طول بهروزرسانیهای اخیر گوگل کاهش یافته یا به طور مداوم کاهش یافته است، باید با یک شرکت متخصص سئو تماس بگیرید که میتواند به شما در کشف و حل مشکلات و افزایش ترافیک وبسایت شما کمک کند. زیرا ممکن است دلایل زیادی برای کاهش ترافیک وجود داشته باشد و یک شرکت متخصص SEO مانند LoudGrowth می تواند به شما کمک کند تا ترافیک وب سایت خود را بازیابی و افزایش دهید.