مرگ 10 بک لینک : نقش انقلابی هوش مصنوعی مولد در جستجو
با ظهور هوش مصنوعی مولد (AI)، بازاریابی جستجو با قابلیتهای پیشرفتهای که فراتر از رویکردهای سنتی است، تقویت شده است. هوش مصنوعی مولد نحوه یافتن اطلاعات آنلاین را تغییر میدهد، بازاریابی جستجو را متحول میکند و نحوه بهینهسازی حضور آنلاین توسط بازاریابان را متحول میکند.
به هر حال جستجوی مولد به چه معناست؟
گوگل محصولات هوش مصنوعی خود را به دو دسته تقسیم می کند - پیش بینی و تولید کننده. قبل از غواصی، اجازه دهید ابتدا بفهمیم هوش مصنوعی مولد چیست و آن را از شکل سنتیتر هوش مصنوعی پیشبینیکننده متمایز کنیم.
هوش مصنوعی پیشگو نان و کره گوگل است و در پنج سال گذشته تحول آفرین بوده است. Google Ads از یادگیری ماشینی و مدلسازی پیشبینی برای پیشنهاد اقدامات یا تصمیمگیریها بر اساس ترجیحات کاربر استفاده میکند، آنچه را که باید در حراج پیشنهاد دهید و کلمات کلیدی شما باید با چه عباراتی مطابقت داشته باشند، و همچنین ارائه اطلاعات بینش در زمان واقعی برای کمک به بهبود تجربه جستجو. .
از سوی دیگر، هوش مصنوعی مولد داده ها را می گیرد و محتوای جدید و اصلی مانند متن، تصاویر (به عنوان مثال بنر مورد استفاده در این مقاله) و حتی ویدیو ایجاد می کند. برخلاف سیستمهای هوش مصنوعی سنتی که بر قوانین از پیش برنامهریزیشده تکیه میکنند، هوش مصنوعی مولد از شبکههای عصبی برای یادگیری الگوها و تولید خروجیها بر اساس دادههایی که روی آن آموزش دیده است، استفاده میکند.برای بهتر و روند رو به رشد میتوانید از خدمات خرید بک لینک قوی استفاده نمایید و در سرپ نتایج و نرخ کلیک بیشتر متمرکز شوید
با ظهور AIهای خلاقانه اصلی مانند ChatGPT و Midjourney به فرهنگ عامه، این سوال پیش می آید که "آیا این پایان اینترنت تحت حمایت ناشر و ده لینک SERP است؟"
گای گوبرت جونز، مشاور جستجو و راه حل های Omnicom MediaGroup (OMG) ، در وبینار اخیر Adthena، آینده جستجو: چگونه هوش مصنوعی مولد انقلابی در استراتژی جستجو ایجاد می کند ، با بازگشایی تأثیرات کوتاه و بلند مدت هوش مصنوعی مولد به این موضوع پاسخ می دهد.
گوبرت جونز پیشبینی میکند: «واقعیت بسیار ظریفتر خواهد بود، و تمرکز بر جایی است که هوش مصنوعی تجربیات کاربر واقعاً اعتیادآوری را ایجاد میکند. ما در نهایت با حدود 10 درصد از کل جستجوهای ارائه شده توسط این فناوری خواهیم داشت.
نقش هوش مصنوعی در جستجو
هوش مصنوعی چشم انداز جستجو را متحول می کند و نحوه یافتن اطلاعات آنلاین را متحول می کند. توانایی آن در تولید پاسخهای انسانمانند، درک زمینه و شخصیسازی نتایج جستجو، تجربه جستجو را به اوج جدیدی رسانده است.
از دیدگاه تاکتیکی تر، در اینجا شش راه وجود دارد که هوش مصنوعی مولد می تواند استراتژی جستجوی شما را متحول کند.
تولید خودکار دارایی :
تولید دارایی خودکار یک موضوع بزرگ در حال حاضر است. این مدلها به فرمتهای تبلیغاتی در انواع کمپین مانند Performance Max کمک میکنند تا امکان دستکاری داراییهای اصلی را در نسخههای مختلف برای دستگاهها و اندازههای اسلات تبلیغاتی مختلف فراهم کنند.
با تجزیه و تحلیل کمپین های تبلیغاتی موجود، رفتار کاربر و روندهای بازار، الگوریتم های هوش مصنوعی مولد می توانند یک نسخه تبلیغاتی اصلی و متقاعد کننده ایجاد کنند. این نسخه تبلیغاتی تولید شده توسط هوش مصنوعی در زمان و تلاش صرفه جویی می کند و به بازاریابان کمک می کند تا انواع مختلف پیام رسانی را آزمایش کنند و مؤثرترین نسخه ها را شناسایی کنند - که منجر به افزایش نرخ کلیک (CTR) و بهبود عملکرد تبلیغات می شود.
برعکس، گوبرت جونز میپرسد: « ایجاد داراییهای خودکار فعلی جایی برای پیروی مداوم از دستورالعملهای برند باقی نمیگذارد، اما با توسعه فناوری، من انتظار دارم که توانایی بیشتری برای افزودن نردههای محافظ به دست آوریم.»
این سوال زیاد پیش میاد راهحل بهینهسازی کمپین Adthena از هوش مصنوعی برای پیشنهاد تغییرات و پیشرفتهای مختلف کپی تبلیغات با هدف بهینهسازی تاثیر تبلیغات جستجو و دستیابی به حداکثر اثربخشی استفاده میکند.
بهینه سازی پیشنهاد قیمت در زمان واقعی :
موفقیت یک کمپین جستجوی پولی بستگی زیادی به مدیریت موثر پیشنهاد دارد. استفاده از داده های مبتنی بر هوش مصنوعی در زمان واقعی، مانند عملکرد کلمات کلیدی، استراتژی های پیشنهادی رقبا و رفتار کاربر، به بازاریابان کمک می کند تا تصمیمات پیشنهادی را به صورت پویا بهینه کنند. بازاریابان جستجو اکنون می توانند تنظیمات پیشنهادی را به صورت خودکار انجام دهند و از قرار دادن تبلیغات بهینه و کارایی هزینه اطمینان حاصل کنند. این بهینهسازی بیدرنگ پیشنهاد، به نوبه خود، منجر به موقعیتیابی بهتر آگهی، افزایش دید و بهبود بازگشت سرمایه میشود.
بازاریابان اکنون می توانند از فناوری فعال کننده خودکار برند برای کمک به این موضوع استفاده کنند. هنگامی که یک اصطلاح نام تجاری در رتبه اول SERP برای هر دو دسته پولی و ارگانیک قرار می گیرد، بدون پیشنهاد دهنده دیگر، نیازی به پرداخت هزینه برای آن کلیک ها وجود ندارد. Brand Activator به طور خودکار آن عبارات را شناسایی کرده و آنها را به لیست کلمات کلیدی منفی اضافه می کند. مشتریان پس انداز را به جیب می زنند یا به صورت عمومی دوباره سرمایه گذاری می کنند تا درآمد جدیدی را به دست آورند.
هدف گذاری و تقسیم بندی مخاطب
با تجزیه و تحلیل داده های کاربر و الگوهای رفتاری، بازاریابان می توانند بخش های مخاطب مرتبط را برای کمپین های جستجوی پولی شناسایی کنند. بازاریابان می توانند از فناوری Whole Market View برای درک جمعیت شناسی کاربر، ترجیحات و رفتار آنلاین استفاده کنند. با استفاده از هوش مصنوعی برای اصلاح استراتژیهای هدف، بازاریابان میتوانند تبلیغات متناسب را به گروههای کاربری خاص ارائه دهند تا ارتباط تبلیغات را به حداکثر برسانند و شانس تبدیل را افزایش دهند.
تست خلاقیت تبلیغات
بدون شک، تست A/B یک جنبه حیاتی از استراتژی های جستجوی پولی است. هوش مصنوعی مولد میتواند فرآیند تست خلاقانه تبلیغات را با تولید نسخههای متعدد تبلیغات و تجزیه و تحلیل عملکرد آنها خودکار کند. این بینشهای ارزشمندی را ارائه میکند که عناصر تبلیغاتی، مانند سرفصلها، تصاویر یا فراخوانها برای اقدام، بهترین نتایج را به همراه دارند.
تجزیه و تحلیل عملکرد پیش بینی کننده
هوش مصنوعی مولد میتواند تحلیلهای پیشبینیکننده را برای پیشبینی عملکرد کمپین جستجوی پولی ارائه کند. با تجزیه و تحلیل دادههای تاریخی، روندهای بازار و رفتار کاربر، بازاریابان میتوانند نتایج بالقوه استراتژیهای پیشنهادی مختلف، تخصیص بودجه، و رویکردهای هدفگذاری را پیشبینی کنند و به آنها کمک کنند تا تصمیمات مبتنی بر دادهها را بگیرند و کمپینهای خود را فعالانه بهینه کنند.
شخصی سازی و بهینه سازی تبلیغات
آخرین اما به هیچ وجه کم اهمیت ترین، هوش مصنوعی مولد به ارائه تبلیغات شخصی به کاربران بر اساس ترجیحات و رفتار آنها کمک می کند. هوش مصنوعی مولد میتواند با تجزیه و تحلیل دادههای کاربر و تعاملات تاریخی، تغییرات تبلیغاتی سفارشیسازیشده ایجاد کند که با افراد خاص طنینانداز میشود. این شخصیسازی تجربه کاربر را افزایش میدهد، ارتباط را افزایش میدهد و نرخ تعامل و تبدیل بالاتری را به همراه دارد.
برای عملی کردن این موضوع، یک راهحل بهینهسازی کمپین در دسترس است که به مشتریان کمک میکند تا با در نظر گرفتن عواملی مانند نرخ کلیک، نرخ تبدیل، و معیارهای تعامل، عملکرد کپی تبلیغات را تجزیه و تحلیل و ارزیابی کنند. این فناوری از هوش مصنوعی برای پیشنهاد تغییرات و بهبودهای کپی تبلیغات برای به حداکثر رساندن اثربخشی تبلیغات جستجو استفاده می کند.
این در انتهای پشت به چه معناست؟
بنابراین، همه اینها برای بازاریابانی که در پلتفرم های تبلیغاتی مانند Google Ads کار می کنند چه معنایی دارد؟
گوبرت جونز پیشنهاد می کند که اینجاست که فناوری تحول آفرین تر خواهد بود. به دستیاران هوش مصنوعی در پلتفرمهای تبلیغاتی فکر کنید که برای کمک به شما در شناسایی روندها، شناسایی فرصتها و آزمایش انواع تبلیغات جدید وجود دارند.
Omnicom اخیراً مجموعهای از همکاریهای مولد هوش مصنوعی با گوگل، آمازون، مایکروسافت و ادوبی را برای دسترسی و اعمال مدلهای خود در محیط فناوری Omnicom اعلام کرده است.
هوش مصنوعی مولد – به هیچ جا نمی رود مگر به سمت بالا
هوش مصنوعی مولد، با توانایی خود در تولید پاسخهای شبیه به انسان، درک زمینه و شخصیسازی نتایج جستجو، تجربه جستجو را به ارتفاعات جدیدی ارتقا داده است. همانطور که هوش مصنوعی مولد به تکامل خود ادامه میدهد، بدون شک نقشی حیاتی در شکلدهی آینده جستجو خواهد داشت و نتایج دقیقتر، شخصیشده و مرتبطتری را به کاربران در سراسر جهان ارائه میدهد.
خب، بعدش چی؟
دنیای کنجکاو هوش مصنوعی یک میدان مین است. اگر کمی در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی می تواند در استراتژی جستجوی شما قرار بگیرد، تردید دارید، مطمئن نیستید که چه کسی برای برند شما مناقصه می دهد، کجا این کار را انجام می دهد و از چه تبلیغاتی استفاده می کند، راهنمای Adthena را بررسی کنید. بودجه هدر رفته خود را با هوش مصنوعی فاش کنید- هوش جستجوی قدرتمند برای آشکار کردن استراتژیهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای موفقیت بینظیر در جستجو و بهینهسازی درآمد.