در دنیای پرمخاطرهٔ سئو و بازاریابی دیجیتال، بحران بین خرید بک لینک و کسب آنها مانند انتخاب بین یک دویدن سریع و یک ماراتن است. برای بازاریابان باهوش، انتخاب نه تنها دربارهٔ بهرههای سریع در مقایسه با رشد بلندمدت است، بلکه در مورد ساخت حضور وبی است که زمان را تحمل میکند.
پس، آیا باید بک لینک بخرید؟ این پیچیده است. شما فقط باید برای آنها پرداخت کنید، و هان! دیده شدن فوری. به نظر عالی میآید، درست است؟ اما نه کاملاً. حتماً یک افزایش ناگهانی در رتبهبندی خواهید دید و این احساس عالی خواهد بود، اما هنوز به آن لینکهای کسبشده نیاز دارید تا یک پروفایل بک لینک قوی را تکمیل کنید.
چگونه میتوانید میزان دقیقی از بک لینکها را ترکیب کنید
میخواهید هم بک لینکهای پرداختی و هم کسبشده را برای ایجاد یک پروفایل بک لینک قوی استفاده کنید. اینجا نحوه داشتن بهترین از هر دو دنیا آمده است
ایجاد چندین بایو با استفاده از کلمات کلیدی و لینکهای خود
در هنگام هدفگذاری به سایتهای رسانههای کسبوکار، باید به یاد داشته باشید که آنها به محتوای آموزشی علاقه دارند. در بدنه مقاله جایی برای فروش وجود ندارد و شما باید این نکته را رعایت کنید. با این حال، بیشتر سایتها به شما افتخار میآورند که در پایان مقاله به خوانندگان اطلاع دهند که این دیدگاهها از یک کارشناس آمده است. این همچنین جایی است که میتوانید به خوانندگان اطلاع دهید در مورد چه مسائلی استفاده کردهاید، و این یک فضای خوب برای قرار دادن یک کلمه کلیدی با یک لینک است.
چندین بایو با کلمات کلیدی و لینکهای مختلفی که قصد دارید کمک به آنها کنید، داشته باشید تا بتوانید اطمینان حاصل کنید که تطابق با مخاطبان سایت و مقالهای که شما به آنها کمک کردهاید، صورت گیرد. به عنوان مثال، یک بایو درباره ماهیگیری ممکن است برای یک منتشر مصرفکننده عالی باشد، اما باید بر روی دانش تجاری خود برای یک منتشر B2B تمرکز کنید.
اولویت بندی بر اساس ارتباط
به خاطر داشته باشید که نشریات کسبوکاری نمیخواهند در مورد تجهیزات ماهیگیری بشنوند؟ این بازی مطابقت با نشریه و هر یک از کلمات کلیدی شما خواهد بود. گوگل هم به دنبال این است، بنابراین بسیار مهم است که همیشه یک قدم جلوتر از آن باشید.
مطمئن شوید که کلمه کلیدی شما مرتبط با محتوای مقاله در سایت است. یک راه خوب برای بررسی این موضوع این است که دستهبندیهای هر سایت را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به راحتی جا میافتد. با این حال، یک مقاله را که قبلاً در سایت منتشر شده باشد، تکرار نکنید. بدون توجه به انتشار، باید زاویه یا دیدگاه منحصر به فردی داشته باشید تا مقاله ارزش افزوده به مجموعه مقالات آن افزوده شود
ساخت ارتباطات برای نتایج بهتر
کسب بک لینک یک تلاش برای ساخت ارتباط است. شبکهسازی با همکاران صنعت، شرکت در انجمنهای آنلاین مرتبط و شخصیسازی ارتباطات ابزارهای این تلاش هستند. این درباره درک منظر و درک افراد کلیدی است و راههایی برای همکاری با آنها پیدا کردن است.
حتی زمانی که بک لینک میخرید، اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات مورد نیاز به صورت پیشفرض ارائه شده باشد تا از ارسال ایمیلهای چندگانه و کاهش سرعت انتشار جلوگیری شود. به عنوان مثال، فقط با بودجه خود تماس بگیرید و بگویید "این را جایی قرار بدهید" نیست. باید از سایتهای پیشنهادی خود عبور کنید، جایی که لینک شما باید قرار گیرد را پیدا کنید، و واضح کنید که آن را در کجا میخواهید در مقاله قرار دهید.
نحوه جلوگیری از دریافت مجازات برای خرید بک لینک
برای محافظت از خود در برابر مجازات "خرید و فروش بک لینک" از سوی گوگل، باید مشخص کنید که میخواهید بک لینکهای پرداختی خود را "دنبال نکنید". دلیلش این است: "گوگل متوجه است که خرید و فروش لینکها یک بخش عادی از اقتصاد وب برای اهداف تبلیغاتی و حمایتی است. این یک نقض از سیاستهای ما نیست که اینگونه لینکها وجود داشته باشند، تا زمانی که با یک مقدار ویژه به برچسب rel=“nofollow” یا rel=“sponsored” منسوخ شوند." ویژگیهای لینک اکنون به عنوان اشارههایی در مورد لینکهایی که باید نادیده گرفته شوند، مورد استفاده قرار میگیرند. این یک ضمانت نیست که گوگل از این لینکها گذر نخواهد کرد یا از طریق آنها اعتبار لینک را انتقال نخواهد داد، و بهتر است از احتیاط بیشتری برخوردار باشید.
از سوی دیگر، در مورد کسب بک لینکها، پیشنهاد من این است که آن را به سلیقه وبسایتی که لینک از آن دریافت میکنید، بسپارید. احتمال کمی وجود دارد که این به عنوان اسپم لینک تفسیر شود. شما آنها را با ارائه دیدگاههای باکیفیت کسب کردهاید. آنها را به عنوان یک پاداش برای زمان و تلاشی که در ارتقاء آموزش مخاطب صرف کردهاید، در نظر بگیرید.
در نهایت، کلید یک استراتژی سئو قوی و مؤثر در تعادل مناسب بین بک لینکهای خریداری شده و کسبشده است. در حالی که لینکهای خریداری شده میتوانند افزایش سریعی را ایجاد کنند، باید با اندازهگیری مناسب و با هوش از آنها استفاده شود و همیشه نگران مراعات دستورالعملهای موتورهای جستجو باشد. از سوی دیگر، بک لینکهای کسبشده، اگرچه نیاز به تلاش و زمان بیشتری دارند، برای ساخت اعتبار و حضور آنلاین درازمدت بسیار ارزشمند هستند.
با تمرکز بر ایجاد محتوای ارزشمند، مشارکت معنادار با صنعت خود و درک جزئیات ویژگیهای بک لینک، میتوانید یک پروفایل بک لینک ایجاد کنید که عملکرد سئو فوری شما را افزایش داده و پایهای ستونی برای موفقیت دیجیتال بلندمدت بگذارید.