هر کار آفرین و صاحب کسب و کار کوچکی نیاز دارد که بهینه سازی برای موتورهای جستجو را به درستی انجام دهند تا در بازارهای آنلاین و محلی که در آن فعالیت می کنند رقابتی باشند.
اطمینان حاصل کردن از اینکه وب سایت شما توسط افراد درست - مشتریان شما - در زمان مناسب - زمانی که آنها آماده خرید هستند - دیده می شود، چالشی اولیه است. همچنین باید اطمینان حاصل شود که سایت شما برای ترافیک جستجوی محلی بهینه شده و در مراحل اولیه مسیر خریدار قرار دارد.
برای حل این چالش های وب سایت کسب و کار، بسیاری از صاحبان و کارآفرینان به ابزارهای آنلاین بهینه سازی برای موتورهای جستجوی معتبر مراجعه می کنند. برای سال ها، Moz به عنوان بهترین ابزار بهینه سازی موتورهای جستجو شناخته می شود.
اگر شما در شتاب هستید، این سه انتخاب سریع ما برای بهترین جایگزین Moz هستند :
Moz و چه کاری برای کارآفرینان می تواند انجام دهد
Moz Pro مجموعه ای از ابزارهای بهینه سازی برای موتورهای جستجو است که شامل تحقیق درباره کلمات کلیدی، بررسی سایت، پیگیری رتبه، ساخت لینک و بسیاری از قابلیت های دیگر است.
Moz Pro یکی از ابزارهای اولیه بهینه سازی موتورهای جستجویی بود که به بازار عرضه شده است و هنوز هم برای کسب و کارهای اندازه مختلف بسیار محبوب است.
با این حال، برخی افراد قیمت بسیار بالای Moz Pro را به عنوان مانعی برای استفاده از آن می بینند و بسیاری از کاربران، ارزشی که برای پولی که دریافت می کنند، ارائه می دهد، کمتر از رقبای خود می دانند. در حالی که Moz Pro یک طرح رایگان ارائه می دهد، اما این سطح دسترسی محدود به ویژگی های محدود را فراهم می کند. علاوه بر این، بسیاری از کاربران به دلیل واسط کاربری / تجربه کاربری (UI / UX) غیرمنطقی و یادگیری نیازمندی های سخت، با آن سروکار دارند.
این تنها چند دلیلی هستند که کار آفرینان ممکن است بخواهند جایگزین دیگری را برای حل چالش های SEO خود پیدا کنند. علاوه بر ابزارهای ارائه شده توسط موتورهای جستجو مانند Google Search Console (یک ابزار رایگان که گوگل برای کمک به پایش عملکرد سایت، مشکلات شاخص گذاری و غیره ارائه می کند)، به مرورگرهای جایگزین موز که در زیر لیست شده اند، توجه کنید:
Semrush
Ahrefs
Raven Tools
1. Semrush
Semrush یک مرجع جامع از ابزارهای سئو است که شامل تحلیل کلمات کلیدی، تحلیل رقبا، بازبینی سایت، تحلیل لینک بک و غیره میباشد. مانند Moz، به شما در تحقیق و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، شامل حجم جستجو، کلمات کلیدی مرتبط و غیره کمک میکند. هر دو مجموعه ابزار به شما کمک میکنند کلمات کلیدی قابل دسترس و رقابتی را انتخاب کنید، اما SEMrush به شما کمک می کند برای رتبه بندی در گوگل، چند لینک باید بسازید. در حالی که Moz اطلاعات رتبه بندی را برای نتایج موتورهای جستجوی گوگل، بینگ و یاهو ارائه می دهد، SEMrush فقط اطلاعات گوگل را ارائه می دهد. SEMrush همچنین در زمینه تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی با ابزار بهینه سازی محتوا، مدیریت و تجزیه و تحلیل عملکرد، کمک بیشتری ارائه می دهد. این ابزار یک نسخه آزمایشی رایگان و سه نسخه پرداختی دارد.
2. Ahrefs
Ahrefs یکی از ابزارهای محبوب SEO است که شامل تحقیق در مورد کلمات کلیدی، بررسی سایت، تحلیل رقبا، تحلیل بک لینک و موارد دیگر می باشد. با استفاده از Ahrefs می توانید سایت خود را برای کلمات کلیدی برتر و عملکرد، بک لینک ها و متن لینک هایش، عملکرد کل دامنه و دامنه های رقبا بررسی کنید.بسیاری از کاربران، رابط کاربری Ahrefs را طراحی شده تر و آسان تر برای مرور و استفاده می دانند. همچنین، این ابزار داده های دامنه قدرتمندی ارائه می دهد، از جمله ترافیک تقریبی دامنه با قابلیت مشاهده تغییر عملکرد سایت در طول زمان.Ahrefs همچنین اطلاعات تحقیق کلمات کلیدی را برای ده موتور جستجو نه تنها گوگل ارائه می دهد، بلکه به شما اطلاع می دهد که برای رتبه بندی خوب در کلمات کلیدی انتخاب شده چند بک لینک باید ایجاد کنید. شما میتوانید از نسخه رایگان ابزار Webmaster استفاده کنید یا برای یکی از چهار طرح پرداختی آن ثبت نام کنید.
3. Raven Tools
Raven Tools یک مجموعه ابزار SEO است که شامل بررسی سایت، تحلیل کلمات کلیدی، تحلیل برداشت لینک، پیگیری رتبه و غیره می شود. کاربران آن را به خاطر تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و پیگیری رتبه SERP (صفحات نتایج موتور جستجو) به شدت تمجید می کنند. برخلاف برخی جایگزین های دیگر در لیست ما، نسخه رایگانی ارائه نمی دهد، اما برای هفت روز از نسخه آزمایشی رایگان با تمامی قابلیت ها استفاده میکنید.
به عنوان بخشی از مجموعه ابزارهای خود، Raven Tools به شما دسترسی به بررسیهای SEO، تحلیل SEO بر روی صفحات، آمار تحلیل SERP و داده سرعت صفحه میدهد. همچنین، ابزارهای پیگیری کلمات کلیدی، پیگیری لینکها و ابزارهای تبلیغات پرداختی را می توانید پیدا کنید. با پنج سطح طرح پرداختی از 50 تا 480 دلار در ماه، میتوانید پکیجی را که به نیازهای سایت کسب و کار شما میپردازد، پیدا کنید.
4. Majestic SEO
مجستیک اس ای او یک ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک باز میدهد که اطلاعاتی در مورد لینکهای ورودی، متن انکر، و دامنه های مرجع را فراهم میکند. این ابزار اصلی با ماز moz فرق دارد. در حالی که وب سایت موز به هدف ارائه مجموعه کاملی از ابزارهای سئو میپردازد، مجستیک برای یک بخش باریک تر از بازار هدف قرار دارد. با این حال، تجزیه و تحلیل بک لینک ها را به خوبی انجام میدهد، از جمله تجزیه و تحلیل برترین لینکهای ورودی، ابزارهای کمکی برای ساخت لینکهای ورودی بیشتر، ابزارهای مقایسه برای دامنه های رقبا و سایر معیارهای مربوط مانند متن انکر و دامنههای مرجع.
این ابزار نسخه رایگانی را ارائه نمیکند (و همچنین هیچ پیشنهادی برای نسخه آزمایشی رایگان ندارد). مجستیک اس ای او سه طرح پرداختی را ارائه میدهد که در مقایسه با سایر سایتهای مورد بررسی در اینجا، انتخاب بیشتری را فراهم نمیکند. با این حال، اگر به دنبال کمک با لینک های ورودی خود هستید، قطعاً یکی از گزینه هایی است که باید در نظر گرفته شود.
5. Screaming Frog
Screaming Frog SEO Spider یک وب کرالر سایت است که به شما کمک می کند مشکلات فنی سئویی روی سایت خود را شناسایی کنید. این ابزار برای هر صفحه از سایت شما به صورت دستی لینک های خراب، محتوای تکراری، برچسب های عنوان گمشده و بسیاری موارد دیگر را تحلیل می کند. همچنین می توانید آن را با حساب Google Analytics خود متصل کنید تا بیشترین استفاده را از داده هایی که حساب GA شما تولید می کند، ببرید.
برخلاف بسیاری از جایگزین های دیگر Moz که بر روی مدل وب مبتنی بر SaaS عمل می کنند، Screaming Frog یک برنامه دسکتاپ برای کامپیوترهای شخصی و مک است. این ابزار نسخه رایگان و یک نسخه پرداختی به ارزش حدود 260 دلار با لایسنسی است که سالانه باید تمدید شود، ارائه می دهد.
6. BrightLocal
BrightLocal یک مجموعه ابزار هدفمند ارائه میدهد که به شما در مدیریت لیستینگ کسب و کار محلی، نظارت بر نظرات مشتری و پیگیری رتبه بندی جستجوی محلی کمک میکند. این ابزار گزینه خوبی است اگر به دنبال ابزارهای مدیریت SEO محلی و مدیریت شهرت هستید و به گزارشات حسابرسی SEO محلی و پروفایل کسب و کار گوگل دسترسی داشته باشید.
BrightLocal دارای یک دوره آزمایشی دو هفته ای با دسترسی به تمام ویژگی ها است و همچنین به سه سطح پرداختی برای مجموعه کامل ابزارها ارائه میدهد. همچنین میتوانید به صورت پرداخت در آینده برای دسترسی تنها به ابزار Citation Builder پرداخت کنید که با شروع از 2 دلار برای هر وب سایت شامل ارسال به صدها سایت، حذف لیستینگ های تکراری و تعمیر خطاهای موجود در لیستینگ های موجود است.
7. SpyFu
اسپایفو یک ابزار تجزیه و تحلیل رقبا است که به شما بررسی استراتژی های سئو رقبای خود از جمله رتبه سئوی آنها در جستجوها، کمپینهای جستجوی پرداختی و غیره را ارائه میدهد. اگر اکثرا به دنبال ابزارهای تحلیل رقبا، پیگیری رتبه و قابلیت مقایسه دامنه هستید، اسپایفو یک جایگزین مناسب برای موز پرو است.
اسپایفو یک نسخه آزمایشی و نسخه رایگان ارائه میدهد، همچنین سه نسخه پرداختی که به شما اجازه میدهد گزارشهای ماهانه سفارشی شده را اجرا کنید.
نتیجه گیری
اگر به دنبال مجموعه جامعی از ابزارهای سئو هستید، اما موز پرو کمی خارج از بودجه شما است، یا بیشتر از آنچه نیاز دارید، چندین جایگزین برای موز وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. قبل از انتخاب یک ابزار سئو جایگزین، نیازهای سئوی فعلی سایت خود را به دقت بررسی کنید. به عنوان مثال، اگر تجزیه و تحلیل رقبا برای شما مهم است، به Ahrefs یا SpyFu نگاه کنید. اگر بیشتر به سئو و SEM محلی علاقه مندید، BrightLocal را در نظر بگیرید.
برای آزمایش و بررسی رابط کاربری و UX به دنبال نسخه آزمایشی یا نسخه رایگان باشید، زیرا شما باید یک گزینه را انتخاب کنید که حس استفاده از آن برای شما راحت و بدون مشکل باشد. مطمئن شوید که طرحی که در نظر دارید، نیازهای تجاری و بودجه ی شما را برآورده میکند. بهترین راه برای اطمینان از استفاده از ابزارهای SEO مناسب برای کسب و کار و وبسایت شما، انتخاب یک طرح مناسب با نیازهای شما و بودجه ی شماست. این مقاله حاوی لینک های همکاری با برندهای تجاری است، به این معنی که اگر بر روی لینک محصول کلیک کنید و خریدی انجام دهید، ما ممکن است بدون هیچ هزینه اضافی برای شما، پورسانتی دریافت کنیم. ما فقط محصولات و خدماتی را که فکر میکنیم برای خوانندگانمان ارزشمند هستند، توصیه میکنیم.
دیدگاهها
خوراکخوان (آراساس) دیدگاههای این محتوا